Yapay Zeka İnsan Kaynaklarını Nasıl Dönüştürecek?
Yapay Zeka İnsan Kaynaklarını Nasıl Dönüştürecek?
Yapay zeka, başka hiçbir teknoloji trendinin yapmadığını yaptı: İnsan Kaynaklarının yapay zekayla etkileşimini hızlandırdı.
Yapay zeka araçlarının benimsenmesinin insan kaynakları alanında yaygın bir ivme kazanması yavaş oldu, ancak artık farklı kaynaklardan içerik oluşturabilen ve birden fazla veri kümesini hızlı bir şekilde özetleyebilen AI Teknolojileri, İnsan Kaynakları disiplinine çok sayıda güçlü ve ilgi çekici yetenek sunar hale geldi. Ekipler hâlihazırda sohbet robotlarını kullanıyor ve kullanım senaryolarını işe alırken yapay zekayla ilgili denemeler yapıyor. Bana göre, zamanla, insan işlevine verimlilik ve yeni bilgiler getirdikçe, İnsan Kaynaklarının AI ile etkileşimi önemli ölçüde artacak.
Bunun farkında olan şirketler ve elbette bu şirketlerin İnsan Kaynakları Yöneticileri ve Ekipleri, İnsan Kaynaklarının şirket genelinde daha derin, daha anlayışlı bir ortak / partner olmasını amaçlıyor ve dahası bunu çok istiyor. AI bu geleceği ve bu hayali gerçeğe dönüştürüyor. İnsan Kaynakları ana odağını operasyonel olan İdari İşlerden AI’ın getirdiği şirket çapındaki stratejik dönüşüme liderlik etmeye yardımcı olmaya devam ederken, AI organizasyon genelinde etkisini genişlettikçe teknoloji, Ekip Üyelerinin becerilerini geliştirmek ve kurumsal ve bireysel değerlerin kilidini açmak için hayati bir kaynak haline geliyor. İnsan Kaynaklarının AI’yı gerçekten benimsemesi, aynı zamanda işin geri kalanına, bu kritik ve halen gelişmekte olan teknolojiden ileri görüşlü, gelecek vaad eden yollarla en iyi şekilde nasıl yararlanılabileceğine dair iyi bir örnek olacağını oluşturacağını düşünüyorum. İnsan Kaynakları ile başlayan bu serüvenin şirketlerin başka departmanlarına da sıçrayacağına inancım tam.
AI İnsan Kaynaklarını Nasıl Etkiler?
AI orta ve uzun vadede İnsan Kaynaklarını daha stratejik bir fonksiyona dönüştürüyor olacak. Peki ama Nasıl?
Üretkenliğin Artması ve Yeni Deneyim Alanlarının Geliştirilmesiyle
Liderler genellikle kişiselleştirilmiş, teknolojinin etkin olduğu yeni müşteri deneyimleri sunmak için yaptıkları araştırmalarla tüketici içgörülerini / öngörülerini kullanır. Aynı trendler artık Çalışanlar için de ortaya çıkıyor. Daha güçlü otomasyon ve veri öngörüleri ile mevcut AI kullanım durumları, üç kat daha hızlı içerik oluşturma ve görselleştirme, işe alım yolculuğunda görevlerin otomasyonu ve AI ile kişiselleştirilmiş mesajların yazıldığı zamana kıyasla daha yüksek işe alım oranları gösteriyor.
Günümüzde en önemli anlarda Çalışanlar elbette insanlarla bağlantı kurmak istiyor. AI, İnsan Kaynakları Profesyonellerine hizmet verdikleri şirket Çalışanlarıyla etkileşimde bulunma ve daha yüksek memnuniyet sağlayan etkileşimlerde bulunma özgürlüğü tanıyor.
Tamamıyla Kişiselleştirilmiş İnsan Kaynakları Hizmetlerinin “Her Zaman Ulaşılabilir” Olmasının Sağlanmasıyla
AI tabanlı İnsan Kaynakları “Yardımcı Pilotları” Çalışanların ve Yöneticilerin kariyerlerine gerçek zamanlı olarak rehberlik edecek. Teknoloji, İnsan Kaynaklarının şirket Çalışanlarını daha iyi tanımasına yardımcı oluyor. Mesela; mevcut günlük işlerinin ritmi, ihtiyaç duydukları öğrenme ve gelişim, ne zaman tatile ihtiyaç duyabilecekleri ve yıllık hedeflere veya diğer stratejik programlara ilişkin hatırlatıcılardan yararlanıp yararlanamayacakları birkaç örnek. Yöneticiler ayrıca işe alım planlarını özelleştirebilir, yüksek performans gösterenlere ilham verebilir ve iletişim konusunda sıkıntı yaşanan bir Ekip Üyesiyle yeniden bağlantı kurmak için uyarılar alabilir.
Kapsamlı, Detaylı ve Veriye Dayalı Bir Yetenek Ekosistemi Yaratılmasıyla
Birçok şirket Çalışanların becerilerini daha iyi anlamak ve yeteneklerin geliştirilmesini ve kariyer planlamasını teşvik etmek için uzun yıllardır yatırım yapıyor. Şimdi sorulması gereken en önemli soru, yalnızca belirli alanlarda değil, şirket genelinde anlamlı yetenek yönetimi kararları almak için bu beceri verilerinin nasıl kullanılacağı? olmalı.
AI’ın daha az yapılandırılmış veri kaynaklarına dahil olması, yetenek yönetimi / değerlendirmesi, kariyer yollarının geliştirilmesi, yetenekli ve doğru kaynağı bulma ve öğrenme ve gelişim dahil olmak üzere daha fazla birbirine bağlı kullanım senaryolarını mümkün kılacaktır. Bütün bunlar şirketin iş gücü stratejisiyle bağlantılı, beceriye dayalı bir yetenek ekosistemine yol açıyor.
Etik Yapay Zeka ile Artan Verimlilikle
AI’ın sahip olduğu yetenekleri, şirket içi İnsan Kaynakları hizmet modelini dönüştürürken yeni bir üretkenlik düzeyinin de kilidini açıyor. Olgunluk, açıkça tanımlanmış hedefler ve zamanın doğru kullanımıyla dengeli bir insan ve yapay zeka stratejisi, çok uzak olmayan bir gelecekte İnsan Kaynakları verimliliğini oldukça fazla arttırma potansiyeline sahip.
Sohbet robotları ve otomasyon çözümleri de dahil olmak üzere AI aracılığıyla İnsan Kaynakları Ekiplerinin çalışma sürelerinde gözle görülür bir rahatlama ortaya çıkıyor. Bu model, teknolojiye dayalı iletişimler yoluyla Çalışanların becerilerini artırmak için ağırlıklı olarak İnsan Kaynakları Yardımcı Pilotuna ve Yöneticiye çok büyük faydalar sağlayacaktır. Sonuç: Daha üretken olan İnsan Kaynakları Ekipleri, operasyonel idari işlerdeki azalma göz önüne alındığında daha fazla Çalışanı daha iyi destekleyebilir hale gelecektir.
2. senaryo ise genel üretkenliği artırmak ve ardından AI verimliliğiyle boşalan zamanı yeniden yatırıma dönüştürmek olacaktır. Bu senaryo, daha yoğun ve derin bir Çalışan katılımına, değişim yönetimine ve daha stratejik yetenek planlamasına zaman ayırmak için İnsan Kaynakları İş ve Yetenek Stratejistleri oluşturacaktır.
AI’ın şirket içinde daha yoğun bir biçimde konumlandırılması, şirket genelinde daha ikna edici sonuçlar yaratabilir.
Elbette AI yalnızca mevcut süreçlerin ve faaliyetlerin verimliliğini optimize etmiyor. Teknoloji, İnsan Kaynaklarının yeteneklere nasıl hizmet edeceğini yeniden tasarlamasına ve dolayısıyla genel İnsan Kaynakları ietişim ve operasyon yönetimi modelini değiştirmesine olanak tanıyor. Ancak bu tür bir değişim karşısında İnsan Kaynakları Fonksiyonu, özellikle hassas Çalışan bilgilerini işlerken AI’ın birçok riskine karşı her zaman dikkatli olmalı. İnsan Kaynakları yıllardır Çalışanların duyarlılığını etkilemek veya gerçek zamanlı karar alma sürecinde önyargıları azaltmak için çalışıyor ve çaba gösteriyor. Yapay zekâ elbette iyi uygulandığında günümüz süreçlerinde var olan önyargıları daha da azaltma potansiyeline sahip. Bunu doğru bir şekilde yapabilmek için İnsan Kaynaklarının, sorumlu yapay zekanın uygulandığından ve AI sistemlerinde görünen her türlü önyargının belirlenip ele alındığından emin olmak için hukuk ve iş dünyası liderleriyle yakın çalışması gerekecektir.
Şirketin AI Dönüşümüne Örnek Olarak Liderlik Etmek
AI’ın ilk günleri ortaya çıkarken bile, teknolojinin yeni yetenekleri ve hedefleri daha fazla ulaşılabilir kıldıkça tüm iş gücünün dönüşeceği açıkça ortada. İnsan Kaynakları Liderlerinin, kendi fonksiyonları geliştikçe, şirket genelinde daha geniş değişimi yönlendirmeye yardımcı olmaları ve aynı zamanda liderlik etmeleri de gerekiyor ve kendilerinden bekleniyor.
Artık AI’yı devreye sokmak, herhangi bir İnsan Kaynakları Ekibinin, işlevin henüz keşfetmeye başladığı şekillerde hizmet sunmasını sağlayacak. Tüm şirketi ileriye taşımak ve Çalışanların memnun ve bağlı kalmasını sağlamak için bu gelişen teknolojiyi kullanmak tamamen sizin elinizde.